Meny

BankID på mobil

Vanlige spørsmål om BankID på mobil

Hvordan bestiller jeg BankID på mobil?

Det er dessverre ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil, tjenesten er på vei til å fases ut. Vi anbefaler at du laster ned BankID-appen for å kunne logge inn og signere med BankID ved bruk av mobilen. 

 

Kan jeg bekrefte betaling i mobilappen med BankID på mobil?

Ja, det kan du. Når du er i betalingsbildet, så velger du BankID på mobil som betalingsbekreftelse i bunnen av betalingen.

Feilkoder BankID på mobil

Oppdatert informasjon på status.bankid.no

Du kan sjekke om BankID har midlertidige feil på status.bankid.no (lenken åpnes i nytt vindu).

Feilkode C161

Enten har du ikke opprettet BankID på mobil, eller du har brukt feil telefonnummer eller fødselsdato ved innlogging.

Feilkode C324

Feilkode C324 er en feil som vanligvis ligger hos mobiloperatøren. Vi anbefaler at du forsøker igjen litt senere.

Feilkode C167

Mobiloperatøren din kan ha sperret din BankID på mobil. Dette kan skje om du har endret abonnement eller byttet SIM-kort, for eksempel.

BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

Les mer om BankID-appen her.

Feilkode C176

Din BankID på mobil er blitt sperret. 

BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

Les mer om BankID-appen her.

Feilkode C102 og C202

Det er en feil hos mobiloperatøren. Forsøk igjen senere.

Feilkode C210

Dersom denne feilkoden oppstår, er det en feil som er oppstått der du forsøker å benytte BankID på mobil. Kontakt brukerstedet (for eksempel Sparebanken Sør dersom dette gjaldt nettbankinnlogging) og meld fra om feilkoden, så kan dette bli fikset så raskt som mulig.

Feilkode C307

Din BankID på mobil er blokkert på grunn av feil inntastet PIN-kode. 

BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

Les mer om BankID-appen her.

Feilkode C308

Det ble en timeout på grunn av treg responstid. Dette kan skje om det er svake eller ustabile signaler eller om mobiloperatøren har problemer. Forsøk igjen om 5 minutter.

Feilkode 302

Denne feilen oppstår når du har byttet mobilnettverk, for eksempel om du nettopp har vært i utlandet. Restart telefonen og forsøk igjen.

Feilkode C30B

Dersom du får feilkoden C30B, betyr det at noe tok for lang tid. Vennligst forsøk igjen. 

Feilkode C30C

Det er en feil hos din mobiloperatør. Forsøk igjen senere når denne feilen er rettet opp.

Feilkode C30E og C30F

Din bankID på mobil er sperret. 

BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

Les mer om BankID-appen her.

Feilkode C131 og C325

Denne feilen indikerer at mobiloperatøren har problemer eller at en prosess kjøres på ditt telefonnummer. Restart telefonen og forsøk igjen om 5 minutter.


Melding blir sendt som e-post til nettredaksjonen